Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zadania domowe – zło konieczne czy szansa na rozwój? Międzynarodowe spojrzenie na istotę zadań domowych w świetle badań komparatystycznych

Tytuł:
Zadania domowe – zło konieczne czy szansa na rozwój? Międzynarodowe spojrzenie na istotę zadań domowych w świetle badań komparatystycznych
Homework: A necessary evil or a development opportunity? An international perspective on the essence of homework in comparative education research
Autorzy:
Anna Mańkowska
Data publikacji:
2024
Tematy:
edukacja porównawcza
praca domowa
edukacja
uczeń
rodzic
comparative education
homework
education
pupil
parent
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Article analyzes existing comparative education research on homework, presenting both its positive and negative aspects from the perspective of the school, student and family. The analysis is based on national and international research and creates a comparative table of arguments. Despite the fragmentary nature of these studies, it allows us to understand the main directions of analysis in the literature on the subject. The article uses the method of content analysis of written documents, such as articles, books and publications. Then, the history of homework and its evolution in the context of changes in the culture of education and family were discussed. International studies, including PISA research, show diverse approaches to homework and their impact on students’ results. Positive homework practices, such as providing after-school study rooms, which can reduce socioeconomic disparities in student achievement, are also discussed. The discussion of homework highlights the need to contextualize educational practices and take into account diverse perspectives and social values. The conclusions of the analysis indicate the complexity of the homework debate and the need to take into account local conditions and social needs when making decisions about education.

Artykuł analizuje istniejące badania porównawcze w dziedzinie edukacji dotyczące pracy domowej, przedstawiając zarówno jej pozytywne, jak i negatywne aspekty z perspektywy szkoły, ucznia oraz rodziny. Analiza opiera się na badaniach krajowych i międzynarodowych, tworząc tabelę porównawczą argumentów. Mimo fragmentarycznego charakteru tych badań pozwala to zrozumieć główne kierunki analiz w literaturze przedmiotu. W artykule zastosowano metodę analizy treści dokumentów pisanych, takich jak artykuły, książki i publikacje. Omówiono również historię pracy domowej i jej ewolucję w kontekście zmian w kulturze edukacji i życia rodzinnego. Badania międzynarodowe, w tym badania PISA, pokazują zróżnicowane podejścia do pracy domowej oraz ich wpływ na wyniki uczniów. Poruszono także kwestie pozytywnych praktyk związanych z pracą domową, takich jak organizowanie świetlic naukowych po zajęciach, które mogą zmniejszać nierówności społeczno-ekonomiczne w osiągnięciach uczniów. Dyskusja na temat pracy domowej podkreśla potrzebę kontekstualizacji praktyk edukacyjnych oraz uwzględnienia różnych perspektyw i wartości społecznych. Wnioski z analizy wskazują na złożoność debaty dotyczącej pracy domowej i potrzebę uwzględniania lokalnych uwarunkowań oraz potrzeb społecznych przy podejmowaniu decyzji dotyczących edukacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies