Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Popularność systemu roweru miejskiego w wybranych dzielnicach Poznania wobec cech środowiska zabudowanego

Tytuł:
Popularność systemu roweru miejskiego w wybranych dzielnicach Poznania wobec cech środowiska zabudowanego
Popularity of the bike-sharing system in selected districts of Poznań in relation to the features of the built environment
Autorzy:
Bartosz Doszczeczko
Data publikacji:
2022
Tematy:
public bicycles
built environment
sustainable transport
space-time analysis
rowery miejskie
środowisko zabudowane
transport zrównoważony
analiza czasowo-przestrzenna
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Spatial planning, in addition to individual needs and habits, is a key aspect of shaping travel patterns. Especially in cities, features of the built environment and functions of places, as well as their mutual location, decide about the popularity of particular ways of traveling. Public transport, private cars, or non-motorized modes have their advantages over the specific conditions, in which the optimal means of transport may vary. The (re)gaining worldwide popularity of bicycles, arousing the interest of both transport geography researchers and local authorities, can play the role of an effective and easily accessible remedy for many problems related to the functioning of cities and life in them. Representing the economy of sharing, public bike systems meet the needs of residents who, due to the undoubted convenience of this solution, may decide to use them during their daily journeys. Poznań City Bike, operating since 2012, allows you to move between rental stations, located in the most important parts of the city, without the need to have your own vehicle. In this study, a travel analysis made as part of the said system in the season 2021 in selected districts in the north of the city was carried out, using GIS tools and statistical methods. The results indicate a significant relationship between the popularity of bike sharing and specific features of the built environment. The work allowed for the creation of the development conception of bicycle infrastructure in the area of the study.

Wiele miast w Polsce mierzy się z konsekwencjami wysokiego poziomu motoryzacji, takimi jak kongestia, zanieczyszczenie powietrza, hałas oraz koszty wynikające z utraty czasu na przemieszczanie się. Jednym ze sposobów na rozwiązanie tych problemów wydają się systemy rowerów miejskich zyskujące coraz większą popularność w polskich aglomeracjach. Poznański Rower Miejski został uruchomiony w 2012 r. i umożliwia przemieszczanie się pomiędzy stacjami wypożyczeń zlokalizowanymi w najważniejszych punktach miasta, bez konieczności posiadania własnego pojazdu. Celem artykułu jest analiza wybranych cech środowiska zabudowanego, które mogą wpływać na popularność korzystania z rowerów miejskich oraz identyfikacja czasowych i przestrzennych prawidłowości mobilności rowerowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies