Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mediacje rówieśnicze jako forma reakcji na konflikt w środowisku szkolnym

Tytuł:
Mediacje rówieśnicze jako forma reakcji na konflikt w środowisku szkolnym
Peer Mediation as a Form of Response to a Conflict in the School Environment
Autorzy:
Joanna Rajewska de Mezer
Data publikacji:
2021-10-15
Tematy:
peer mediation
peer conflict
aim of peer mediation
social education
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Conflict is inseparable from human everyday life. Inscribed in the functioning of an individual who enters various social interactions, its occurrence at some stage of life is inevitable. It is based on the divergent interests of the parties striving to achieve a specific goal. Many conflict situations, destructive in their effects and causing a sense of instability and frustration, appear in the school environment among young people. Peer mediation offers a constructive approach to peer conflict, resolving it through conversation, exchange of thoughts and views by parties representing different positions, in the presence of an impartial and neutral mediator, who is their adequately prepared and trained peer. Peer mediation offers a chance for active participation in the search for a mutually satisfactory solution, teaches responsibility for the decisions taken and creates a sense of agency, which is so important in adulthood.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies