Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Spotkanie przy mediacyjnym stole. Konteksty pedagogiczne

Tytuł:
Spotkanie przy mediacyjnym stole. Konteksty pedagogiczne
Meeting at the Mediation Table. Pedagogical Contexts
Autorzy:
Maria Janeczko-Janicka
Data publikacji:
2023
Tematy:
encounter
mediation session
peer mediation
peer conflict
key competences
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this paper is to analyze the potential connected with using mediation as an educational method. The role of technology in contemporary society is constantly growing. The COVID-19 pandemic makes us aware of how elementary and fundamental presence is. Encounter as a pedagogical category shows many dimensions and educational benefits. Peer mediation offers a constructive approach to peer conflict, resolving it through meeting and conversation in the presence of an impartial and neutral mediator (school peer). A mediation session teaches responsibility for the decisions taken and creates a sense of agency. Mediation is conducive to the development of key competences in the postmodern world.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies