Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zakazana samodzielność poznawcza: kształcenie początkowe pod przymusem rozumowania zapożyczonego

Tytuł:
Zakazana samodzielność poznawcza: kształcenie początkowe pod przymusem rozumowania zapożyczonego
Forbidden Cognitive Independence: Primary Education Under the Pressure of Borrowed Reasoning
Autorzy:
Dorota Klus-Stańska
Data publikacji:
2023
Tematy:
initial education
cognitive independence
thinking barriers
creativity barriers
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article contains an analysis of the empirical material created during the internship of students’, future primary school teachers, as a result of their observations, followed by team analysis and gathering in portfolios. Observations were conducted for 6 weeks in 30 different schools, lasting 120 hours (60 hours of lessons typical for initial grades and 60 hours of English lessons). Fragments from portfolios devoted to the teaching methods that children are exposed to were selected for the study. Interpretive analysis of documents helped to indicate a very low status of pupils’ cognitive independence, blocking creative thinking, and preventing peer learning. The strength and persistence of this teaching model creates the risk of developing a habit of waiting for guidance on how to think and leading to a permanent inability to reason beyond that borrowed from others.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies