Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Models of Education: Neoliberal, Conservative and Welfare State – the Case Study of Finland and Poland

Tytuł:
Models of Education: Neoliberal, Conservative and Welfare State – the Case Study of Finland and Poland
Modele edukacji: neoliberalny, konserwatywny i welfare state – na przykładzie Finlandii i Polski
Autorzy:
Arleta Suwalska
Data publikacji:
2023
Tematy:
models of education
neoliberal model of education
conservative model of education
welfare state policy in education
teachers’ salaries
teachers’ job satisfaction
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article addresses two distinct models of education: Finnish and Polish, taking into consideration the ways of financing education. The research aims to identify the characteristic features of the Polish and Finnish models of education and teachers’ professional status in Finland and Poland. The focus of the study was to analyze relations between the neoliberal and conservative policies in Poland and the welfare state policy in Finland. The next step was to identify how state economy is related to ways of teachers’ educational functioning in Finland and Poland. The paper reveals differing attitudes and patterns which characterize the Finnish and Polish models of education with consequences for teachers’ satisfactory functioning in their profession.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies