Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Les erreurs de déterminants chez les étudiants en français langue étrangère: une perspective microtextuelle

Tytuł:
Les erreurs de déterminants chez les étudiants en français langue étrangère: une perspective microtextuelle
Errors in the use of articles made by the students of French: a microtextual perspective
Autorzy:
Janine Jespersen
Data publikacji:
2000
Język:
fra
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The goal of this paper is to provide teachers of French with the origin of main errors made by Slavic students in the use of articles. In the languages of these students tjjere are no articles. Of particular interest are binominal structures, for example: text analysis, (l’analyse de texte) vs analysis of the text, (l’analyse du texte). In the first example an entity is subcategorised as a generic entity; in the second example this expression is used as the noun of a process: the text was read, discussed, explored .........The analysis of the te x t............. Constructions of this type are often used in order to provide summaries and introduce abstractions in scientific and academic texts. I shall apply the theory of Alain Berrendonner to these structures and I shall suggest some ways of correcting errors in this area.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies