Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Imprimer les émotions : stratégies du narrateur dans la quatrième Histoire tragique de Bénigne Poissenot

Tytuł:
Imprimer les émotions : stratégies du narrateur dans la quatrième Histoire tragique de Bénigne Poissenot
To imprint emotions: narrator’s strategy in the fourth Histoire tragique by Bénigne Poissenot
Autorzy:
Barbara Marczuk
Data publikacji:
2018
Tematy:
Renaissance tragic tales
rhetoric strategy
emotions in litterature
Język:
fra
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Bénigne Poissenot was the first author to introduce the theory of tragic tales reception, which was a vastly popular genre by the end of 16th and the beginning of 17th century in France. In the prologue of Nouvelles Histories Tragiques (1586) he emphasizes that the reason of his tales is to move the readers deeply and make them choose to go through a moral transformation and to live virtuous lives. This article’s objective is to investigate what methods and strategies the narrator uses to influence a reader’s emotions and to what extent those emotions help (or not) deliver the moral message, which can be found in his first-person declarations (the introduction and the conclusion of the tale). It is done by examining the fourth novel.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies