Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

I am so glad that we parted! Am I? On attitude representation, counterfactual thinking, and experienced regret

Tytuł:
I am so glad that we parted! Am I? On attitude representation, counterfactual thinking, and experienced regret
Autorzy:
Adam Grabowski
Philip Broemer
Data publikacji:
2015-03-01
Tematy:
counterfactual thinking
construal level
memory
regret
close relationships
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Two studies examined how different linguistic forms affect the way in which people access memories of former close relationships that are irrevocably over. Remembering former relationships can activate either positive or negative attitudes. Whether people feel sorrow that bygones are in fact bygones depends on attitudinal valence, but also on the linguistic form in which people express their attitudes. More abstract linguistic forms prevent people from retrieving specific and detailed memories, and thus prompt them to generating more counterfactual thoughts and to experience stronger regret. In contrast, more concrete linguistic forms lead people to remember their personal past more vividly and accurately, and this subjective impression can forestall counterfactual thinking. Study 2 further shows that people are more prone to generate counterfactual thoughts when they focus on the final stage of their relationships rather than the beginning even when the valence of recalled attitudes and objective time are controlled.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies