Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Agentic Thinking About Others Makes Them Closer

Tytuł:
Agentic Thinking About Others Makes Them Closer
Autorzy:
Jaroslaw Piotrowski
Bogdan Wojciszke
Data publikacji:
2015-12-01
Tematy:
Agency
Communion
Closeness
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A substantial amount of research showed that agency (concerning goal attainment) and communion (concerning relationships maintenance) are two basic dimensions of content in social cognition. Based on the well-supported idea that people typically think about themselves and close others in agentic rather than communal terms, we tested the hypothesis that agentic (but not communal) thinking about unknown others makes them subjectively closer. This hypothesis was confirmed in four experiments differently priming agentic versus communal thinking on others. As predicted, increases in closeness resulting from the agentic thinking about others were constrained to cognitive load conditions where participants were occupied with a parallel task. We conclude that the agentic content of thoughts about others serves as an intuitive, heuristic cue of their psychological closeness.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies