Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Three functional aspects of working memory as strong predictors of early school achievements: The review and illustrative evidence

Tytuł:
Three functional aspects of working memory as strong predictors of early school achievements: The review and illustrative evidence
Autorzy:
Grzegorz Sedek
Izabela Krejtz
Klara Rydzewska
Radoslaw Kaczan
Piotr Rycielski
Data publikacji:
2016-04-01
Tematy:
working memory
early school achievement
executive functions
6-7-year olds
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents an overview of research on working memory as a predictor of early school achievements. We contrast two main areas of research on the role of working memory in school achievements: the first concerns the structural model of working memory and the second focuses on executive functions. Then, we discuss the facet model of working memory as a promising approach merging the two research branches on working memory tasks as predictors of early school achievements. At the end we present exemplary results of the research conducted on a national sample of six- and seven-year-olds in Poland, which indicates strong relation of working memory functions with the measures of competences in mathematics, reading, and writing. Additionally, the mediation analyses, with parents’ education as a covariate, indicate that the influence of age on achievements in math, reading, and writing in six- and seven-year olds is mediated by working memory functions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies