Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Convergent landscape. 39 and a half as (multi) promotional intertext

Tytuł:
Convergent landscape. 39 and a half as (multi) promotional intertext
Autorzy:
Katarzyna Kopecka-Piech
Data publikacji:
2010
Tematy:
media convergence, new media, media landscape, convergent intertext
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this article is to provide a broader characterisation of the media convergence strategy applied by producers of the Polish commercial television station (TVN) series 39 and a half (39 i pół). In order to examine the convergence strategies of production, distribution, promotion and media usage, this paper analyzes metaphors of landscape, terrain, map and simulacrum. Moreover the concept of convergent (inter)text is proposed. In the case study of 39 and a half the author examines three main strategies implemented by the creators: the promotional virtualisation of reality, making virtual reality more real, and multiplied fiction. Transmedial and synergetic brands illustrate the hybridisation of the convergent and integrated media landscape.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies