Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Constructions of “otherness” and the role of education: The case of Ethiopia

Tytuł:
Constructions of “otherness” and the role of education: The case of Ethiopia
Autorzy:
SiSay MengStie
Data publikacji:
2011
Tematy:
construction, “otherness”, education, Ethiopia
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article attempts to discuss the concept of constructing “otherness”, the techniques to be used and the role of educational systems. Ethiopia as amultilingual and multicultural country is the basis of discussion for this concept. hence, the writer pays due attention to answer the question: how far the Ethiopian educational policy is designed to reflect diversified group interests fairly, if not equally? Therefore, major theoretical assumptions on construction of “otherness” and some practical experiences of the Ethiopian educational systems are thoroughly examined in this paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies