Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

HISTORY AS A SCHOOL SUBJECT IN THE “SECOND CHANCE” PROGRAMME FOR FUNCTIONAL BASIC EDUCATION OF ADULTS IN SERBIA

Tytuł:
HISTORY AS A SCHOOL SUBJECT IN THE “SECOND CHANCE” PROGRAMME FOR FUNCTIONAL BASIC EDUCATION OF ADULTS IN SERBIA
Autorzy:
Paulina Čović
Dragica Koljanin
Data publikacji:
2016
Tematy:
history teaching
adult education
project Second Chance
Serbia
XX century
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The implementation of comprehensive educational reforms which include adult education is taking place in Serbia. The bases for the reforms are new approaches to education and learning, because rapid changes in all spheres of life have opened up the need for lifelong learning and education. However, the moment when  society recognized the need for an institutional and organized form of adult education was preceded by a long development path in the second half of the twentieth century. This paper will examine the role of history as a subject in primary education of adults within the Second Chance project. History as a subject is undeniably important for development of one`s identity and understanding of the present in order to prepare to be a responsible part of society. Considering that Serbia has in the past been faced with the problem of illiteracy, there will be a brief overview of adult education in the second half of the twentieth century.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies