Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Social influence and student choice of higher education institution

Tytuł:
Social influence and student choice of higher education institution
Autorzy:
Joanna Krezel
Z. Adam Krezel
Data publikacji:
2017
Tematy:
social influence
higher education
student-as-customer
choice models
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This conceptual paper discusses changes in higher education sector, growing competition as a result of new private education providers and the adoption of student-as-customer perspective in recruitment and marketing of higher education institutions. The paper reviews numerous models of student choice and identifies inconsistencies in the role of social factors in the student choice. These inconsistencies are of special importance in current higher education landscape and growing prominence of peer-to-peer communication via social media. Consequently, a thorough understanding of influences that effect student choice of higher education institution is imperative. This conceptual paper puts forward a conceptual framework that integrates Kelman’s processes of social influence and Cialdini-Goldstein’s  goals that underpin the acceptance of that influence to examine the effects social context has on student choice of higher education institution.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies