Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Actor-Network Theory in the Context of Place-Based Pedagogy

Tytuł:
The Actor-Network Theory in the Context of Place-Based Pedagogy
Autorzy:
Agnieszka Wieszaczewska
Data publikacji:
2018
Tematy:
ANT
place-based pedagogy
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Space (and place) is a topic that is often the focus of researchers representing social and humanistic fields. Analyses of the significance of places to individuals and groups are carried out also on the basis of pedagogy. The subdiscipline which particularly emphasises the role of place is ‘place-based pedagogy’, and, on the Polish ground, so-called ‘pedagogika miejsca’. Therefore, pedagogues are interested in ways of giving meanings to places by their users, connections of the arrangement of space with its reception by individuals, space valorising and so on. In this article, the author presents the theoretical perspective of post-constructivism and the actor-network theory proposed by B. Latour and then developed and modified by other researchers, which is one of the most well-known (and recognised) strategies of a post-constructive reflection on reality. It can successfully become an approach in which pedagogical research related to the spaces in which people operate would be carried out, which would be a valuable complement to pedagogical considerations on place that has been known to date as of the phenomenological perspective.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies