Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Manifestations of internationalisation of public universities of economics in Poland regarding student mobility – findings

Tytuł:
Manifestations of internationalisation of public universities of economics in Poland regarding student mobility – findings
Przejawy umiędzynarodowienia publicznych uczelni ekonomicznych w Polsce w zakresie mobilności studentów – wyniki badań
Autorzy:
Dorota Teneta-Skwiercz
Małgorzata Sobińska
Data publikacji:
2022
Tematy:
internationalisation strategy of a university
student mobility
university of economics
Poland
umiędzynarodowienie szkoły wyższej
mobilność studentów
uczelnia ekonomiczna
Polska
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym celem badań zaprezentowanych w artykule była identyfikacja przejawów internacjonalizacji publicznych uczelni ekonomicznych w Polsce oraz rozpoznanie skłonności studentów do uczestnictwa w programach wymiany zagranicznej, a także ich oczekiwań formułowanych pod adresem uczelni w kontekście tworzenia warunków sprzyjających wyjazdom. W badaniach zastosowano podejście multimetodyczne (metodę ankietową i metodę desk research) z triangulacją danych. Ocena modeli zasięgu internacjonalizacji badanych szkół wyższych wskazała na stosowanie elementów modelu „importu” i „eksportu”. Istotnym aspektem umiędzynarodowienia jest mobilność zagraniczna – zarówno pracowników, jak i studentów. Choć studenci dostrzegają istotność wymiany międzynarodowej, to poziom ich wiedzy o programach wymiany i zainteresowanie mobilnością zagraniczną są niskie.

The article's main objective was to identify the propensity of students to participate in foreign exchange programmes and the expectations they formulate towards the HEI (Higher Education Institution) in creating conditions conducive to foreign mobility. The article presents a broader context of this mobility, presenting in the first part considerations concerning the essence of the process of internationalisation of HEIs and the strategies created for this process. The research used a multi-method approach (survey method and desk research method), with data triangulation. The assessment of the models of the range of internationalisation of these universities indicated the use of elements of the 'import' and 'export' models. An important aspect of internationalisation is the foreign mobility of both employees and students. Although students perceive the importance of international exchange, their level of knowledge about exchange programmes and interest in foreign mobility is low.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies