Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rozpoznawanie i pomiar emocji w badaniach doświadczeń klienta

Tytuł:
Rozpoznawanie i pomiar emocji w badaniach doświadczeń klienta
Recognition and Measurement of Emotions in Customer Experience Research
Autorzy:
Małgorzata Budzanowska-Drzewiecka
Adrian Lubowiecki-Vikuk
Data publikacji:
2023
Tematy:
doświadczenie klienta
rozpoznawanie emocji
automatyczna analiza ekspresji twarzy
FaceReader
pomiar emocji
customer experience
emotion recognition
automatic facial expression analysis
measuring emotions
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study of customer experience requires the development of methodologies which measure such experience and account for its complexity. One important component of customer experience is emotion, the recognition and measurement of which is still a challenge for researchers. The purpose of this article is to discuss methods and techniques used to recognise and measure emotions in customer experience research. Particular attention is paid to the use of techniques derived from consumer neuroscience, including the dilemmas associated with reaching for automatic analysis of facial expressions. The literature review is indicative of the ongoing discussion on the benefits and limitations of using the automatic analysis of facial expressions technique in measuring customer experience. Despite its limitations, such a technique can be an attractive complement to methods and techniques used to capture the emotional components of customer experience at different stages (before, during, and after purchase).

Badanie doświadczeń klienta wymaga rozwijania metodyki ich pomiaru pozwalającej na uwzględnienie ich złożoności. Jedną z ważnych składowych doświadczeń są emocje, których rozpoznawanie i pomiar stanowi wciąż wyzwanie dla badaczy. Celem artykułu jest dyskusja na temat metod i technik wykorzystywanych do rozpoznawania i pomiaru emocji w badaniach doświadczeń klienta. Szczególną uwagę poświęcono wykorzystaniu technik wywodzących się z neuronauki konsumenckiej, w tym dylematom związanym z sięganiem po automatyczną analizę ekspresji mimicznej. Studia literaturowe pozwoliły na dyskusję dotyczącą korzyści i ograniczeń stosowania automatycznej analizy ekspresji mimicznej w pomiarze doświadczeń klientów. Mimo ograniczeń, mogą one być traktowane jako atrakcyjne uzupełnienie metod i technik pozwalających na uchwycenie emocjonalnych komponentów doświadczenia klienta na różnych etapach (przed zakupem, w jego czasie i po nim).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies