Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Selected Aspects of Corporate Social Responsibility of the ICT Sector in Poland − Results of a Study

Tytuł:
Selected Aspects of Corporate Social Responsibility of the ICT Sector in Poland − Results of a Study
Wybrane aspekty społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw sektora ICT w Polsce – wyniki badań
Autorzy:
Dorota Teneta
Data publikacji:
2025
Tematy:
sektor ICT
software house
społeczna odpowiedzialność biznesu
ICT sector
corporate social responsibility (CSR)
Opis fizyczny:
application/pdf
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cel: Głównym celem artykułu jest identyfikacja i ocena wybranych aspektów społecznej odpowie-dzialności biznesu (CSR) przedsiębiorstw sektora ICT w Polsce, takich jak standardy i normy związane z CSR, społecznie odpowiedzialne działania w obszarze pracowników oraz mechanizmy zapobiegania naruszeniom prawa i nieetycznym zachowaniom. Metodyka: Badanie typu CAWI zostało przeprowadzone w lipcu i w sierpniu 2022 roku. Obiektami badania były działające w Polsce software house’y. Wyniki: Z badania wynika, że kluczowe znaczenie dla funkcjonowania badanych firm obecnie i w przyszłości mają takie zagadnienia jak rozwój kapitału ludzkiego, etyka biznesu i compliance oraz zarządzanie ryzykiem i sytuacjami kryzysowymi. Wnioski i rekomendacje: Większość badanych podmiotów utożsamia CSR z odpowiedzialnością filantropijną, a nieliczne firmy ICT łączą CSR z odpowiedzialnością ekonomiczną. Analiza zaangażowania w obszarze pracowniczym wskazuje na dużą wagę przywiązywaną kwestiom różnorodności, równości i integracji. Warto zbadać w przyszłości działania prośrodowiskowe, w szczególności stopień przy-gotowania przedsiębiorstw sektora ICT do funkcjonowania zgodnie z modelem gospodarki o obiegu zamkniętym. Oryginalność/wartość: Przesłanką do podjęcia badań był fakt, że przedsiębiorstwa ICT działające w Polsce są słabo zdiagnozowane pod kątem CSR. Wyniki badania mogą być wartościowe dla przedsiębiorstw ICT w kontekście diagnozowania swojej dojrzałości w zakresie CSR.

Purpose: The main purpose of this article was to identify and evaluate selected aspects of corporate social responsibility (CSR) of ICT companies in Poland, such as CSR-related standards and norms, socially responsible activities in the area of employees, and mechanisms to prevent violations of the law and unethical behaviour. Methodology: the CAWI-type survey was conducted in July-August 2022. The subject of the survey were software houses (Polish and international) operating in Poland. Results: The survey showed that issues such as human capital development, business ethics and compliance, and risk and crisis management are of key importance to the operation of the surveyed companies now and in the future. Conclusions and recommendations: Most of the surveyed entities equated CSR with philanthropic responsibility, and few ICT companies linked CSR with economic responsibility. The analysis of engagement in the employee area showed the high importance given to diversity, equality and inclusion. A limitation of the study was its focus on a few selected aspects of CSR, which did not provide a complete picture of ICT companies’ socially responsible activities. It is worth investigating pro-environmental activities in the future. Originality/value: The rationale for the study was that ICT companies operating in Poland are poorly diagnosed in terms of their CSR. The results of the study may be of value to ICT companies in the context of diagnosing their CSR maturity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies