Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Der Beitrag der integrativen Gestaltpädagogik nach Albert Höfer im Bereich der holistischen Religionspädagogik

Tytuł:
Der Beitrag der integrativen Gestaltpädagogik nach Albert Höfer im Bereich der holistischen Religionspädagogik
Autorzy:
Iva Nežič Glavica
Data publikacji:
2019-08-31
Tematy:
Gestalt
integrative gestalt pedagogy
Albert Höfer
holistic-personal learning process
personal development and religious dimension of a learner
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Integrative Gestalt pedagogy is a comprehensive pedagogy that based on Gestalt theory (-philosophy, -psychology, -therapy, -pedagogy), humanistic psychology and pedagogy. In the 1980s its holistic approach was used by Dr Albert Höfer to reform the concept of the Austrian religious education. Höfer succeeded in designing a complete Gestalt-pedagogical model of learning and teaching, whose uniqueness can be seen in its approaches that encourage student’s personal growth. In accordance with Jesus’s teaching it looks at students in a loving and caring way, talking to them in their everyday situations and opening them to religious experience and God’s working in their lives. This has been confirmed by empirical research.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies