Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategia zarządzania kampanią na przykładzie przekazów audiowizualnych ruchu pro­‑life

Tytuł:
Strategia zarządzania kampanią na przykładzie przekazów audiowizualnych ruchu pro­‑life
Autorzy:
Klaudia Cymanow­‑Sosin
Data publikacji:
2016-02-01
Tematy:
pro­‑life campaign
pragmatic and context analysis
hammer advertising
shockvertising
kampania pro­‑life
analiza pragmatyczno­‑kontekstowa
reklama młotkowa
reklama szokująca
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article discusses the issue of campaigns that are not focused on consumption goods, but promote such values as life from the moment of natural conception. Pragmatic and context analysis has been performed on the messages that – although classified as persuasive communication – focus on certain ideas other than material goods. Analyses of messages representative of particular types (visual and audiovisual advertising, based on negative or positive emotions) point to a strong tendency to use traditional advertising strategies. First of all, it entails being based on a controversial message, which may violate the boundaries of the recipients’ aesthetics and thus oriented towards shockvertising, and secondly – quite the opposite: being based on a message with features characteristic of such genres as e.g. a document. The conclusions reached after the conducted analyses point to the need for this type of campaigns, which is based not on intrusive persuasive communication, but rather on a positive and kind message, which increases the attractiveness of the message itself. A direction is indicated which should be observed – in the author’s opinion – by specialists responsible for preparing and conducting a media and image strategy in the pro­‑life movement structures.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies