Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Poziomy edukacji historycznej (wiedza potoczna – upamiętnianie bez opamiętania – indoktrynacja)

Tytuł:
Poziomy edukacji historycznej (wiedza potoczna – upamiętnianie bez opamiętania – indoktrynacja)
Levels of historical education (common knowledge – reckless commemoration – indoctrination)
Autorzy:
Roman Tomaszewski
Data publikacji:
2024-06-30
Tematy:
historical knowledge
patriotic terror
indoctrination
the right to ignorance
silence of the past
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The text presents the variability of roles or functions assigned to historical knowledge that every person encounters in the life cycle from early education (family – home – kindergarten) to late adulthood (at the University of the Third Age). The text also indicates the tools for transmitting this knowledge. In this approach, school education is only a stage or form of transmission, but teachers from kindergarten to university and creators/politicians of the so-called historical policy. In such a broad educational perspective, historical self-knowledge and the conscience(s) of entities participating in education play an important role. The text is a message made from a Polish perspective, but with universal, supranational or supra-local features.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies