Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Need for Cognition and Meta-learning Competence among Students of Teacher Education at the University Level

Tytuł:
The Need for Cognition and Meta-learning Competence among Students of Teacher Education at the University Level
Autorzy:
Janina Uszyńska-Jarmoc
Beata Kunat
Monika Żak-Skalimowska
Data publikacji:
2018-12-31
Tematy:
teacher education
motivation
need for cognition
metacognition
competence of meta-learning
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cognition and meta-learning competencies are important elements in teacher education programs. The research presented was aimed at discovering the link between the need for cognition and meta-learning competence. The research sample comprised 250 students of teacher education in their first-year of study for the degree of licencjat (Bachelor’s equivalent) and magister (Master’s equivalent). Research findings demonstrate the existence of 1) a correlation between the students’ need for cognition and their meta-learning competence, 2) differences between students at the Bachelor’s and Master’s level of education with regard to their expressed need for cognition and meta-learning competence (including subcomponents of the latter) which suggests that these needs and competencies develop over the course of their university education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies