Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Niemiecka propaganda gospodarcza wobec Polaków w Generalnym Gubernatorstwie 1939–1945

Tytuł:
Niemiecka propaganda gospodarcza wobec Polaków w Generalnym Gubernatorstwie 1939–1945
German economic propaganda against the Poles in the General Government 1939–1945
Autorzy:
Przemysław Kot
Data publikacji:
2024-12-31
Tematy:
propaganda
II wojna światowa
gospodarka w czasie wojny
World War II
wartime economy
Opis fizyczny:
application/pdf
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Propaganda is an inherent element of wartime activities and has been used since the inception of statehood and the conduct of wars by mankind. This article will focus on German propaganda in the General Government directed at the Polish society throughout the war. Thematically, only issues related to economic propaganda will be analyzed. The first part of this article will provide a brief overview of theories on propaganda. The second part will characterize the propaganda system established by the German occupiers in the General Government. In the third and main part, German propaganda aimed at Poles related to economic topics will be characterized. The primary sources for this work will be two newspapers, „Nowy Kurier Warszawski” and „Goniec Krakowski”, which were published throughout the governorate. Content analysis and critical source analysis methods will be utilized.

Propaganda jest elementem działań wojennych i była stosowana od początków istnienia państwowości i prowadzenia wojen przez człowieka. W niniejszym artykule będzie poruszony temat propagandy niemieckiej na terenie Generalnego Gubernatorstwa kierowanej do społeczeństwa polskiego przez cały okres wojny. Pod względem tematycznym będą analizowane tylko i wyłącznie kwestie propagandy związane z tematami gospodarczymi. W pierwszej części niniejszego artykułu zostaną przedstawione, w sposób skrótowy, teorie na temat propagandy. W drugiej części zostanie scharakteryzowany system propagandowy utworzony przez okupanta niemieckiego na terenie Generalnego Gubernatorstwa. W trzeciej, głównej części, zostanie scharakteryzowana propaganda niemiecka skierowana do Polaków związana z tematami gospodarczymi. Podstawą źródłową pracę będą dwa dzienniki „Nowy Kurier Warszawski” oraz „Goniec Krakowski”, które ukazywały się na terenie całego gubernatorstwa. Zostanie wykorzystywana metoda analizy treści oraz krytycznej analizy źródeł.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies