Tytuł pozycji:
Aksjologiczne uwarunkowania działalności organizacji proobronnych oraz klas mundurowych w Polsce po 2010 roku
Przedmiotem artykułu są aksjologiczne uwarunkowania działalności organizacji paramilitarnych oraz szkół z klasami mundurowymi. W ramach artykułu autor prezentuje narrację towarzyszącą tworzeniu oraz działalności podmiotów edukacyjnych i szkoleniowych. Celem praktyczno-wdrożeniowym jest wskazanie rozróżnienia między pobudkami kandydatów do szkół z klasami wojskowymi oraz kandydatów do organizacji paramilitarnych. Zauważone zostały różnice w podejściu do kandydatów wynikające z odmiennych grup docelowych. Wyszczególnione cechy i kształt rekrutacji mogą być pomocne zarówno dla dyrekcji szkół, jak i dowódców organizacji paramilitarnych i proobronnych, ale także dla innych środowisk związanych z edukacją dla bezpieczeństwa.
The article is presenting axiological conditions of the activity of paramilitary organizations and military classes in context of recruitment. In context of the article author presents background narration that appear while creating and managing educational and training organizations. Author pointed differences between causes of joining to the military classes and paramilitary organizations. Features and formula of recruitment can be useful for directors of military schools, commanders or paramilitary organizations and people that are connected with security educations as well.