Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Education for Sustainability: Transformative Learning for a Post-Growth Future

Tytuł:
Education for Sustainability: Transformative Learning for a Post-Growth Future
Autorzy:
Marta Dobrzyniak
Data publikacji:
2024-06-30
Tematy:
climate change
critical wisdom
education
post-growth future
sustainability
transformation
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Learning plays a crucial role in overcoming difficulties and breakdowns caused by climate change. Sustainability which means giving support or relief to the planet is the focal issue of the paper. It is presented from the perspective of the last over 50 years. Several theories set the stage for learning recommendations, including Freire’s Pedagogy of Hope, the critical theory and transformative sustainability learning. The hope for a better understanding of the nature of challenges that lie ahead, stronger involvement and more creative innovations initiated by humanity is expressed in the context of expected changes to be considered in scholarship and beyond.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies