Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Professionalisation of Adult Educators in the Context of Democracy

Tytuł:
Professionalisation of Adult Educators in the Context of Democracy
Autorzy:
Ewa Przybylska
Marta Dobrzyniak
Data publikacji:
2024-12-31
Tematy:
adult education
democracy
educators
professionalisation
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The growing importance of democratic adult education is reflected in the need for continuous support that ensures future-proof education which is responsive to socio-cultural diversities and inevitable future hazards. Existing democratic institutions of society are not what people should accept without a whisper – there is a need for continuous criticism through participation and dialogue. This allows the improvement given future needs. These needs should reflect mutual interests that are found as a result of varied forms of social intercourse. They require the ability to imagine the desired state of society and extensive deliberation that needs to be learned and developed. A comprehensive model of adult educators’ competences – that facilitate democratic values and conduct – might incorporate the ability to facilitate communication, collaboration and reflection that allow shared understanding and seeking alternative solutions that reflect the ‘power with’ mode.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies