Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Influence of Agency on the Strategies of Learning English Vocabulary by Students Majoring in Economics

Tytuł:
The Influence of Agency on the Strategies of Learning English Vocabulary by Students Majoring in Economics
Autorzy:
Maryna Vyshnevska
Data publikacji:
2024-12-31
Tematy:
student agency
vocabulary learning
economics students
higher education
language learning strategies
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study investigated the influence of student agency on English vocabulary learning strategies among economics majors. Quantitative research involved a survey of 71 Ukrainian economics students. Results reveal diverse vocabulary learning challenges and strategies across different academic levels. While students utilized various methods, including mobile apps and contextual learning, the study emphasizes the critical role of agency in successful vocabulary acquisition. Findings underscore the need for personalized language instruction to optimize learning outcomes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies