Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

English Vocabulary Learning Strategies: Insights from Computer Specialties Students

Tytuł:
English Vocabulary Learning Strategies: Insights from Computer Specialties Students
Autorzy:
Kseniia Kugai
Data publikacji:
2024-12-31
Tematy:
active learning
computer specialties students
learning strategy
English vocabulary
university
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study explores English vocabulary learning strategies used by computer specialties students at Kyiv National University of Technologies and Design. Investigating student essays (n = 94), the research identified a preference for active learning (regular practice, English media with subtitles) and contextualization (associative learning). This contrasts with the curriculum’s emphasis on memorization. These findings highlight the need for curricular reform to embrace technology and active engagement strategies, empowering students to excel in the English-dominated field of computer science.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies