Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Influence of the Integrated Education Program on the Psycho-Physical Readiness of Children for School Education

Tytuł:
The Influence of the Integrated Education Program on the Psycho-Physical Readiness of Children for School Education
Wpływ programu kształcenia zintegrowanego na gotowość psychofizyczną dzieci do edukacji szkolnej
Autorzy:
Nataliia Panhelova
Mariia Panhelova
Andriy Pyvovar
Vladislav Ruban
Tetiana Kravchenko
Nataliia Chuprun
Data publikacji:
2023
Tematy:
integration
technology
preschoolers
psychophysical readiness
integracja
technologia
przedszkolaki
gotowość psychofizyczna
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Modernizacja przedszkolnego wychowania fizycznego jest przedmiotem badań wielu naukowców. Rozwój i wprowadzanie innowacyjnych technologii rekreacyjno-zdrowotnych do praktyki wychowania fizycznego w placówkach wychowania przedszkolnego są konieczne w związku z intensyfikacją obciążenia edukacyjnego w procesie systematycznej edukacji przedszkolnej, co zwiększa składową statyczną i negatywnie wpływa na kondycję fizyczną dzieci i ich gotowość do podjęcia nauki szkolnej. Wdrażanie istniejących technologii kultury fizycznej i zdrowia w praktyce wychowania fizycznego przebiega powoli. Celem pracy jest wdrożenie i określenie wpływu kompleksowego programu rozwoju osobowości na poziom rozwoju zdolności fizycznych, poznawczych i mowy 6-letnich dzieci. Aby osiągnąć cel, zastosowano następujące metody: analizę teoretyczną i uogólnienie literatury naukowej i metodycznej, metody pedagogiczne, medyczne i biologiczne, psychodiagnostykę, metody statystyki matematycznej. Doskonalenie treści zajęć z kultury fizycznej i pracy prozdrowotnej ze starszymi przedszkolakami w ZDO odbywało się poprzez wprowadzanie innowacyjnych technologii wychowania fizycznego, metod pracy psychoprofilaktycznej, elementów zajęć turystyczno-historycznych, elementów wychowania fizycznego o charakterze sportowym. Podejścia te realizowane były poprzez cztery bloki form zajęć ruchowych: zajęcia z wychowania fizycznego, zajęcia z kultury fizycznej i zdrowia w ciągu dnia, aktywny wypoczynek, zajęcia z zakresu turystyki i historii lokalnej. Na podstawie określenia sposobów łącznego rozwoju cech motorycznych i umysłowych opracowano materiał programowy do kompleksowego rozwoju zdolności fizycznych i poznawczych starszych przedszkolaków w procesie wychowania fizycznego.

Modernization of preschool physical education is the subject of research by many scientists. The development and introduction of innovative recreation and health technologies into the practice of physical education in preschool education institutions is necessary in connection with the intensification of the educational load in the process of systematic preschool education, which increases the static component and negatively affects the physical condition of children and their readiness to school education. The implementation of existing physical culture and health technologies into the practice of physical education is slow. The purpose of the study is to implement and determine the impact of the comprehensive personality development program on the level of development of physical, cognitive abilities and speech of older preschoolers. Theoretical analysis and generalization of scientific and methodical literature, pedagogical, medical and biological methods, psychodiagnostic methods, methods of mathematical statistics were used in the study. Improvement of the content of physical culture and health work with older preschoolers in establishments of preschool education took place by introducing: innovative technologies of physical education, methods of psycho-prophylactic work, elements of tourist and local history activities, elements of sports-oriented physical education. These approaches were implemented through four blocks of physical exercise classes: physical education classes, physical culture andhealth activities during the day, active recreation, tourist and local history activities. Based on the determination of the means of combined development of motor and mental qualities, program material for the complex development of physical and cognitive abilities of older preschoolers in the process of physical education was developed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies