Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Development of a Model and Implementation of a Shadow Puppet-Based Sports Game to Introduce Shadow Puppets to Adolescents

Tytuł:
Development of a Model and Implementation of a Shadow Puppet-Based Sports Game to Introduce Shadow Puppets to Adolescents
Opracowanie Modelu i Wdrożenie Gry Sportowej Opartych na Lalkach-Cieniach w Celu Zapoznania Młodzieży z Lalkami Cieniowymi
Autorzy:
Antonius Tri Wibowo
Yustinus Sukarmin
Sugeng Purwanto
Yulius Agung Saputro
Febri Sulistiya
Data publikacji:
2024
Tematy:
prototype
sports game
Javanese Shadow Puppet
J-KIG
prototyp
gra sportowa
Jawajska Lalka Cieni
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Lalki cieniowe zaczynają być porzucane przez nastolatków w Indonezji z powodu globalizacji. Niniejsze badanie ma na celu opracowanie jawajskiej gry sportowej opartej na lalkach cieniowych, aby zapoznać z nimi nastolatki – badania rozwojowe Borga i Galla. Etapy badań obejmują badania wstępne, ocenę walidacyjną przeprowadzoną przez sześciu ekspertów w dziedzinie gier sportowych, ekspertów od lalek cieniowych i ekspertów od projektowania graficznego. Walidacja przy użyciu techniki Delphi, z analizą danych przy użyciu współczynnika ważności treści V Aikena. Ponadto przeprowadzono etap próbny na próbie 34 nastolatków w wieku od 12 do 19 lat, podzielonych na 14 w próbie na małą skalę i 20 w próbie na dużą skalę. Technika gromadzenia danych wykorzystywała ankietę z kwestionariuszem wykorzystującym skalę Likerta z zakresem wyników 1–5. Wyniki tego badania zaowocowały stworzeniem gry sportowej Javanese Kigfun Game (J-KIG), która łączy gry sportowe wpiłkę nożną i softball z postaciami z Ramajany. Gra J-KIG uzyskała prawidłowe wyniki z wynikiem 0,8–1. Próba na małą skalę uzyskała ocenę wykonalności na poziomie 87% z kryteriami „Bardzo wykonalne”, podczas gdy próba na dużą skalę uzyskała ocenę wykonalnościna poziomie 83% z warunkami „Wykonalne”.

Shadow puppets are starting to be abandoned by teenagers in Indonesia due to globalization. This study aims to develop a Javanese shadow puppet-based sports game to introduce shadow puppets to teenagers – Borg & Gall development research. The research stages are preliminary studies, validation assessment by six experts in the field of sports games, shadow puppet experts, and graphic design experts. Validation using the Delphi technique, with data analysis using Aiken’s V content validity coefficient. Furthermore, the trial stage with a sample of 34 adolescents aged 12–19 years, divided into 14 on a small scale trial and 20 on a large scale trial. The data collection technique used a survey with a questionnaire instrument using Likert scale with a score range of 1–5. The results of this study produced a Javanese Kigfun Game (J-KIG), a sports game product that combines soccer and softball sports games with shadow puppet characters from the Ramayana story. The J-KIG game obtained valid results with a score of 0.8–1. The small-scale trial received a feasibility assessment of 87% with the criteria "Very Feasible," while the large-scale trial obtained a feasibility assessment of 84% with the terms "Feasible."

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies