Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Origins of discursive and rhetorical practices. Rhetorical perspectives on children’s language acquisition

Tytuł:
Origins of discursive and rhetorical practices. Rhetorical perspectives on children’s language acquisition
Autorzy:
Bergersen Ove
Data publikacji:
2014-11
Tematy:
children’s language acquisition
child-adult communication as a rhetorical art
rhetorical patterns in communication
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Children’s language acquisition is normally explained either in biological, nativist or in functionalist and usage based terms. The main thesis of this article is that rhetorical terminology introduced by Aristotle is fruitful for our understanding of the development process children go through when learning language. Introducing rhetoric to descriptions of children’s language acquisition presupposes the presence of rhetoric in all communicative practices. This article introduces the concept of a civic art of rhetoric as developed by Eugene Garver in his reading of Aristotle as a theoretical framework for describing what characterizes children’s earliest communication. The article should therefore be understood as a discussion of rhetorical concepts relevant for describing children’s language acquisition. This approach highlights language acquisition as a cultural practice and children’s fi rst communication as something more than just imperfect verbal communication.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies