Tytuł pozycji:
Interaktywne modele w nauczaniu logistyki – optymalizacja łańcucha dostaw
W artykule przedstawiono możliwości i korzyści wprowadzenia do programów e-learningowych modeli interaktywnych w zarządzaniu i organizacji łańcucha dostaw. Przedstawione modele interaktywne powstały w projekcie e-learningowego programu Master of International Logistics w Międzynarodowej Wyższej Szkole Logistyki i Transportu we Wrocławiu. Uzupełniają one podstawowe wykłady i ćwiczenia programu e-learningowego, przy czym mogą być też wykorzystane w nauczaniu tradycyjnym. Rozważania nad procesem projektowania modeli poparto dwoma przykładami. Pierwszy dotyczy optymalizacji transportu z wykorzystaniem MS Excel. W drugim przykładzie poszerzono znacznie zbiór ograniczeń i zakres danych. Wymagało to wykorzystania komercyjnej platformy Log-hub, która stworzyła okazję do zilustrowania interaktywności i umożliwiła optymalizację złożonego problemu logistycznego. W podsumowaniu zebrano doświadczenia i efekty powstałych w trakcie realizacji projektu modeli interaktywnych w logistyce.