Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mediatisations of Emotions in Theory: The Media Studies Perspective

Tytuł:
Mediatisations of Emotions in Theory: The Media Studies Perspective
Mediatyzacja emocji w teorii z perspektywy medioznawczej
Autorzy:
Aneta Duda
Data publikacji:
2023
Tematy:
media studies
media representations of emotions
determinants and affective contexts for media reception
medioznawstwo
medialne reprezentacje emocji
uwarunkowania i medialne konteksty emocji
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsze opracowanie przedstawia syntetyczny przegląd kluczowych podejść teoretycznych, na jakich opierają się medioznawcy w swoich badaniach. Są to podejścia psychoanalityczne, psychobiologiczne, filozoficzne oraz ujęcia krytycznej perspektywy medialnych badań kulturowych. Podjęto próbę systematyzacji głównych obszarów badawczych zjawiska mediatyzacji emocji. Emocje poddawane analizie traktowane są jako predyktor wyboru przekazu medialnego, element medialnej ekspozycji, determinanta psychologicznych i behawioralnych efektów odbioru przekazu, reakcja afektywna na ekspozycję oraz „kultury emocji” (w kontekście społecznego dzielenia emocji). Dokonano również syntezy uwarunkowań i kontekstów medialnych emocji. Opisano następujące ich grupy, dzieląc je na: typy mediów, współużytkowników odbioru, rolę świadka/ obserwatora, poziom identyfikacji, formy i środki ukierunkowania emocji, a także kompetencje medialne.

This article provides a synthetic review of key theoretical approaches adopted by media experts in their studies: psychoanalytic, psychobiological, philosophical approaches and critical perspective of media cultural studies. An attempt is made to systematize the major research areas of media representations of emotions. The analysed emotions are treated as a predictor of the choice of media broadcast, an element of media exposition, a determinant of psychological and behavioural effects of media message, an affective reaction to exposition, and a “culture of emotions”. A synthesis of the conditions and contexts behind the emotions presented in the media. Groups of determinants and affective contexts for media situations were defined as: media types, co-recipients of the message, the role of witness/observer, the level of identification, forms and means of emotion channelling, media competence.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies