Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nauczyciele wczesnej edukacji w świetle międzynarodowych badań porównawczych

Tytuł:
Nauczyciele wczesnej edukacji w świetle międzynarodowych badań porównawczych
Early Education Teachers in the Light of International Comparative Research
Autorzy:
Agata Cudowska
Data publikacji:
2022-06-30
Tematy:
nauczyciel
wczesna edukacja
analiza porównawcza
teacher
early childhood education
comparative analysis
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article describes the main issues related to the functioning of early childhood education and care in Europe based on a comparative analysis of thirty-eight education systems. The special role of teachers in children’s development, achieving high learning results and achieving educational success was emphasized. Structural reforms concerning the qualifications of early childhood education workers, aimed at professionalisation of teaching staff, are presented. The minimum level of qualifications required of pre-primary education teachers in institutionalized early childhood education and care facilities in European countries was compared. The same analyzes were presented in relation to assistants employed in this sector of education. The status of professional development of teachers and assistants employed in early childhood education institutions in Europe was also characterized.

W artykule opisano podstawowe kwestie związane z funkcjonowaniem wczesnej edukacji i opieki w Europie na podstawie analizy porównawczej trzydziestu ośmiu systemów edukacyjnych. Podkreślono szczególną rolę nauczycieli w rozwoju dzieci, osiąganiu wysokich wyników w nauce i odnoszeniu sukcesu edukacyjnego. Przedstawiono reformy strukturalne dotyczące kwalifikacji pracowników wczesnej edukacji, których celem jest profesjonalizacja kadr pedagogicznych. Porównano minimalny poziom kwalifikacji wymaganych od nauczycieli wychowania przedszkolnego w zinstytucjonalizowanych placówkach wczesnej edukacji i opieki w krajach europejskich. Takie same analizy zaprezentowano w odniesieniu do asystentów zatrudnianych w tym sektorze oświaty. Scharakteryzowano także status doskonalenia zawodowego nauczycieli i asystentów zatrudnionych w placówkach wczesnej edukacji w Europie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies