Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykluczenie edukacyjne jako jedno z zagrożeń wykluczenia społecznego nieletnich z młodzieżowych ośrodków wychowawczych

Tytuł:
Wykluczenie edukacyjne jako jedno z zagrożeń wykluczenia społecznego nieletnich z młodzieżowych ośrodków wychowawczych
Educational Exclusion as One of the Threats Social Exclusion of Minorsfrom Youth Educational Centers
Autorzy:
Mirosław Mielczarek
Data publikacji:
2022
Tematy:
wykluczenie edukacyjne
wykluczenie społeczne
młodzież niedostosowana społecznie
nieletni
młodzieżowy ośrodek wychowawczy
educational exclusion
social exclusion
socially maladjusted youth
minor
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of research in this article deals with educational exclusion as one of the threats to minors placed in youth educational centers. The subject of research corresponded to their goal, which was to get to know the educational offer of minors from MOW in terms of educational exclusion. On the other hand, the research problem presented in the article was included in the question: Whether, and if so, to what extent are minors from MOW educationally excluded? The research project was carried out using the monograph method, supplemented by the technique of document analysis. The research tool was the original data sheet. When developing the research material, it was based on documentation obtained from the Education Development Center in Warsaw.

Przedmiot badań w niniejszym artykule odnosi się do wykluczenia edukacyjnego jako jednego z zagrożeń wobec nieletnich umieszczonych w Młodzieżowych Ośrodkach Wychowawczych (MOW). Z przedmiotem badań korespondował ich cel, którym było poznanie oferty edukacyjnej nieletnich z MOW pod kątem wykluczenia edukacyjnego. Z kolei problem badawczy, jaki postawiono w artykule, zawarł się w pytaniu: Czy, a jeżeli tak, to w jakim stopniu nieletni z MOW są wykluczeni edukacyjnie? Projekt badawczy zrealizowano za pomocą metody monografii, a jej uzupełnieniem była technika analizy dokumentów. Narzędzie badawcze stanowił natomiast autorski arkusz danych. Przy opracowaniu materiału badawczego bazowano na dokumentacji pozyskanej z Ośrodka Rozwoju Edukacji (ORE) w Warszawie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies