Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Motywy podejmowania organizacyjnych zachowań obywatelskich przez zróżnicowane pokoleniowo grupy pracowników

Tytuł:
Motywy podejmowania organizacyjnych zachowań obywatelskich przez zróżnicowane pokoleniowo grupy pracowników
Autorzy:
Dagmara Lewicka
Monika Pec
Aleksandra Wilk
Data publikacji:
2020
Tematy:
organizacyjne zachowania obywatelskie
pokolenia pracowników
organizational citizenship behaviors
generations of employees
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The issue of undertaking organizational citizenship behavior (OCB) in enterprises, due to their wide and positive impact on many aspects of organizational activity, remains in the area of interest of management theorists and practitioners. These behaviors, due to the fact that they go beyond the formal professional role of employees, affect the quality of work performed, financial efficiency, improve the atmosphere at work, stimulate the development of innovative competences and behaviors, and customer satisfaction. However, the determinants and conditions in which employees work for the benefit of the organization, without expecting remuneration, are not fully identified. The purpose of this study is therefore to identify and analyze the motives for undertaking organizational citizenship behaviors by representatives of employee groups of different generations. The exploratory nature of the problem determined the adoption of qualitative approach. The study used the case study method and, within it, partly structured interviews and analysis of company documents.

Problematyka podejmowania organizacyjnych zachowań obywatelskich (OCB) w przedsiębiorstwach, ze względu na ich szeroki i pozytywny wpływ na wiele aspektów działalności organizacyjnej, pozostaje w obszarze zainteresowań teoretyków i praktyków zarządzania. Zachowania te, wychodzące poza formalną rolę zawodową pracowników, wpływają na jakość wykonywanej pracy, efektywność finansową, poprawiają atmosferę pracy, stymulują rozwój kompetencji i zachowań innowacyjnych oraz zadowolenie klientów. Nie w pełni zidentyfikowane pozostają jednak determinanty i uwarunkowania, w których pracownicy działają dla dobra organizacji, nie oczekując za to wynagrodzenia. Celem niniejszego artykułu jest identyfikacja i analiza motywów podejmowania zachowań obywatelskich przez przedstawicieli grup pracowniczych zróżnicowanych pokoleniowo. Eksploracyjny charakter problemu przesądził o przyjęciu postępowania jakościowego. W opracowaniu wykorzystano metodę studium przypadku, a w jej ramach wywiady częściowo ustrukturyzowane oraz analizę dokumentów firmy.  

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies