Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Multinationals in Russia and Ukraine in the Face of War – the Stakeholders’ Perspective

Tytuł:
Multinationals in Russia and Ukraine in the Face of War – the Stakeholders’ Perspective
Przedsiębiorstwa międzynarodowe w Rosji i Ukrainie w obliczu wojny – perspektywa interesariuszy
Autorzy:
Monika Marcinkowska
Data publikacji:
2022
Tematy:
Ukraina
Rosja
wojna
interesariusze
odpowiedzialność przedsiębiorstw
Ukraine
Russia
war
stakeholders
corporate responsibility
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego artykułu jest skategoryzowanie postaw korporacji międzynarodowych prowadzących działalność gospodarczą w Rosji (i ewentualnie na Ukrainie) w odpowiedzi na wojnę między tymi krajami, z perspektywy znaczenia ich interesariuszy, oraz określenie wymiarów odpowiedzialności, do której dany podmiot się poczuwa. Zidentyfikowano osiem typów strategii firm oraz wskazano możliwe cztery motywy decyzji o ich przyjęciu. Następnie, w oparciu o teorię interesariuszy, zidentyfikowano prawdopodobne priorytety analizowanych firm w zakresie podstawowych grup interesu w Rosji i na Ukrainie oraz określono wymiary odpowiedzialności biznesu, które postrzegają one jako kluczowe. Przeprowadzona analiza pozwala zobrazować tło i konsekwencje różnych strategii dla głównych interesariuszy. Umożliwia także wskazanie priorytetów firm i tego, kto ma wpływ na kształtowanie ich celów.  

The article categorises the attitudes of multinational corporations that do business in Russia (and Ukraine) in response to the war between the two countries from the perspective of the importance of their stakeholders. It also identifies the dimensions of responsibility to which the entity is committed. Eight types of strategies and four possible motives for the decision to adopt them are identified. Then, based on stakeholder theory, the companies’ likely prioritisation of their primary interest groups in Russia and Ukraine is identified, and the dimensions of corporate responsibility that they perceive as key are identified. The analysis allows us to illustrate the background and consequences of the different strategies for the main stakeholders and indicate the firms’ priorities and who has an impact on shaping their goals.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies