Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

No Uglies: Rejection and Utopia in "Animal Crossing: New Horizons"

Tytuł:
No Uglies: Rejection and Utopia in "Animal Crossing: New Horizons"
Autorzy:
Alexander Calloway
Data publikacji:
2024
Tematy:
Animal crossing
utopia
empathy
cruelty
paratext
community
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
What motivates cruelty against video game characters designed to be friendly? Using human-to-NPC interactions within the game Animal Crossing: New Horizons as a case study, this paper seeks to define what aspects of a cozy game contribute towards public displays of aggression or kindness toward the game’s characters. An examination of public forums dedicated to discussing villagers deemed ugly reveals the importance of parasocial connections in the utopian community planning aspects of Animal Crossing’s gameplay. The resulting online discourse surrounding ethical treatment of villagers becomes part of players’ conceptions of their role as social planner in-game, further solidifying which behaviors and objectives will yield them the coziest experience. Paratext, therefore, plays an active role in the conception and socialization of Animal Crossing players’ utopian urban projects.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies