Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wiedza i postawy studentów – przyszłych nauczycieli – w zakresie interpłciowości i transpłciowości

Tytuł:
Wiedza i postawy studentów – przyszłych nauczycieli – w zakresie interpłciowości i transpłciowości
Pre-Service Teachers’ Knowledge and Attitudes in the Field of Intersexuality and Transsexuality
Autorzy:
Karolina Czerwiec
Data publikacji:
2022-07-07
Tematy:
interpłciowość
transpłciowość
student
nauczyciel
edukacja
tolerancja
wiedza
intersexuality
transgenderism
teacher
education
tolerance
knowledge
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The research was conducted in 2015–2020 using the method of focus interviews with 78 pre-service teachers. The aim of the research was to diagnose how social transformations in the field of human gender identity shape students’ attitudes towards intersexuality and transgenderism. It has been demonstrated that pre-service teachers claim that the perception of gender identity changes along with moral changes, and the activities of the media and public benefit organizations lead to a change in the negative attitudes of society towards the problems of human biology in terms of gender, while at the same time students do not feel prepared for contact with an intersex or transgender student.

Badania przeprowadzono w latach 2015–2020 za pomocą wywiadów fokusowych z 78 studentami specjalności nauczycielskich. Celem badań było zdiagnozowanie, w jaki sposób transformacje społeczne w zakresie tożsamości płciowej człowieka kształtują postawy studentów wobec interpłciowości i transpłciowości. Wykazano, że studenci – przyszli nauczyciele są zdania, iż postrzeganie tożsamości płciowej zmienia się wraz ze zmianami obyczajowymi, a działalność mediów, organizacji pożytku publicznego powodują zmianę negatywnych postaw społeczeństwa wobec problemów biologii człowieka w zakresie płci, przy czym studenci nie czują się przygotowani na kontakt z uczniem interpłciowym lub transpłciowym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies