Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kształcenie zdalne, poziom stresu i dobrostan psychiczny studentów pedagogiki w pierwszej fazie pandemii choroby COVID-19

Tytuł:
Kształcenie zdalne, poziom stresu i dobrostan psychiczny studentów pedagogiki w pierwszej fazie pandemii choroby COVID-19
Distance learning, stress and mental well-being of pedagogy students in the first phase of the COVID-19 pandemic
Autorzy:
Ewa Kulawska
Data publikacji:
2021-12-31
Tematy:
kształcenie zdalne
stres
dobrostan psychiczny
student pedagogiki
pandemia COVID-19
remote education
stress
well-being
student of education
COVID-19
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this article is to assess the relationships between remote education, satisfaction with studies, the level of perceived stress during the COVID-19 pandemic and the general mental well-being of students. The research was carried out on 91 pedagogy students in June 2020. The results show that over 80 percent of students have a positive opinion of distance learning, and 34 percent are very satisfied with studying pedagogy. Students' assessment of distance learning and their level of satisfaction with their studies are not related to psychological well-being. More than half of the surveyed students show high levels of stress in the first phase of the pandemic. Students experiencing lower levels of stress assess distance learning better than students who experience high levels of stress. Regression analysis shows that the level of stress experienced by students affects their psychological well-being. As the intensity of stress increases, there is a decline in mental well-being. Thus, students have been significantly affected by the COVID-19 pandemic.

Celem artykułu jest empiryczna weryfikacja zależności między kształceniem zdalnym, zadowoleniem ze studiów, poziomem odczuwanego stresu w czasie pandemii choroby COVID-19 a ogólnym dobrostanem psychicznym studentów. Badania przeprowadzono w czerwcu 2020 roku. Wzięło w nich udział 91 studentów pedagogiki. Analiza wyników badań wskazuje, że ponad 80 proc. studentów pozytywnie ocenia kształcenie zdalne, a 34 proc. jest bardzo zadowolonych ze studiowania pedagogiki. Ocena kształcenia zdalnego przez studentów i poziom ich zadowolenia ze studiów nie ma związku z dobrostanem psychicznym. Ponad połowa badanych studentów prezentuje wysoki poziomu stresu w pierwszej fazie pandemii. Studenci odczuwający niższy poziom stresu lepiej oceniają kształcenie zdalne niż studenci odczuwający wysokie natężenie stresu. Analiza regresji wskazuje, że poziom stresu doświadczany przez studentów jest predyktorem dobrostanu psychicznego. Wraz ze wzrostem natężenia stresu następuje spadek dobrostanu psychicznego. Kryzys zdrowotny wywołany pandemią w istotny sposób wpływa na funkcjonowanie studentów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies