Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Influence of the COVID-19 Pandemic on Therapy Delivery for Children with ASD: Parental Evaluation of Participation, Significance for Functioning and Satisfaction

Tytuł:
Influence of the COVID-19 Pandemic on Therapy Delivery for Children with ASD: Parental Evaluation of Participation, Significance for Functioning and Satisfaction
Autorzy:
Monika Skura
Weronika Lorens-Rosa
Anna Steinhagen
Data publikacji:
2023
Tematy:
rodzice dzieci z ASD
terapia dzieci z ASD
usługi terapeutyczne
COVID-19
parents of children with ASD
therapy for children with ASD
Therapy services
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W naszym badaniu chcemy ustalić, jak rodzice dzieci ze spektrum autyzmu oceniali terapię swojego dziecka w trakcie i przed pandemią. Próbujemy określić udział dzieci w terapii, zmianę częstotliwości, formy i rodzaju terapii, rodzicielską ocenę kompetencji i satysfakcji z terapii. W tym celu posłużyłyśmy się kwestionariuszem ankiety. Wyniki pokazały, że prawie wszystkie dzieci uczestniczyły w terapii w tym okresie pomimo ograniczeń spowodowanych pandemią. Zmniejszyła się jednak liczba godzin terapii dzieci przebywających w placówkach, a zwiększyła zdalnie. Efektywność prowadzonych terapii zmniejszyła się w porównaniu z okresem sprzed pandemii. Najbardziej negatywne zmiany w funkcjonowaniu dzieci wystąpiły w obszarach funkcjonowania społecznego, sensorycznego i integracji sensorycznej. Wyniki badań wykazały, że kompetencje rodziców albo wzrosły, albo utrzymały się na tym samym poziomie, natomiast ich satysfakcja z terapii dziecka znacząco spadła w czasie pandemii.

In our study, we wanted to determine how parents of children on the autistic spectrum, assessed their child's therapy during and before the pandemic. We tried to determine the children's participation in therapy, the change in frequency, the form and type of therapy, parental evaluation of competence and satisfaction with the therapy. For this purpose, we used a questionnaire. The results showed that almost all children participated in therapy during this period despite the limitations caused by the pandemic. However, the number of hours of therapy provided to children in institutions decreased, while that provided remotely increased. The effectiveness of the conducted therapies decreased compared to the time before the pandemic. The most negative changes in children's functioning occurred in the areas of social functioning, sensory and sensory integration. The results showed that the competence of the parents either increased or held at the same level, whilst their satisfaction in their child's therapy significantly decreased during the pandemic.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies