Tytuł pozycji:
Raising a Boy and a Girl – Personality Traits that Mothers Develop and Prevent from Developing in their Preschool-Age Sons and Daughters
Celem było sprawdzenie, czy wybór cech osobowości, które matki wychowujące synów i córki chcą i nie chcą, aby dzieci rozwinęły, różni się między grupami. W badaniu wzięło udział 158 matek dzieci uczęszczających do przedszkoli (82 matki chłopców i 76 matek dziewcząt) w Polsce. Analizy przeprowadzono przy użyciu: (a) algorytmów text mining, (b) maszyny wektorów nośnych oraz (c) współczynnik λ Aranowskiej, testującego zgodę między odpowiedziami respondentów. W przypadku pożądanych celów matki chłopców wybierają cele, które są zgodne ze stereotypem mężczyzny, ale starają się także rozwijać cechy wspólnotowości. Matki dziewcząt wybierają cele związane głównie z tworzeniem niezależności, zaradności i wspólnotowości.
The aim was to examine whether the selection of personality traits of mothers raising sons and daughters want and do not want them to develop differs between the groups of mothers bringing up boys and girls. The study involved 158 mothers of children attending kindergartens (82 mothers of boys and 76 mothers of girls) in Poland. The analyzes were performed using: (a) text mining algorithms and (b) support vector machine. In the case of desirable goals mothers of boys choose goals that are in line with the stereotype of a man, but they also try to develop features from the group of community. The mothers of girls choose goals associated mainly with the formation of independence, resourcefulness and community.