Tytuł pozycji:
Education and Upbringing in the Second Polish Republic Attempts to Transfer the Salesian Charisma to the Polish Land
W 1918 r. nasz kraj odzyskał niepodległość. Proces odbudowy jego państwowości napotykał niezliczone trudności. Do nich możemy zaliczyć problemy występujące na polu oświaty i wychowania. Ówczesne władze polskie były świadome faktu, że wyzwania te należy podjąć jako jedne z pierwszych. Oświata bowiem i wychowanie są specyficznymi formami działalności, bez których nie możliwy jest proces odbudowy tkanki społecznej i narodowościowej kraju. Salezjanie czynnie włączyli się w proces odbudowy kraju otwierając wiele nowych placówek szkolno-wychowawczych.
In 1918, our country regained its independence. The process of reconstructing Polish statehood came across numerous problems including those emerging in the field of education and upbringing. The contemporary Polish authorities were aware of the fact that those challenges had to be treated as a priority. Education and upbringing are undoubtedly such specific forms of activity without which the reconstruction process of a country’s social and ethnic fabric is not possible. Salesians actively joined that process of reconstructing the country by establishing many new educational institutions.