Tytuł pozycji:
Methodological Implications of Qualitative Tests in the Scope of History of Ecological Education
Celem artykułu jest przedstawienie tematyki metodologicznych implikacji badań jakościowych (interpretatywnych / rozumiejących) w zakresie historii edukacji ekologicznej. W artykule wyjaśniono pojęcie kultura, zaprezentowano metodę badań jakościowych: hermeneutykę, wymieniono/określono założenia podstaw tradycji hermeneutycznej w kulturze europejskiej, zaprezentowano także zarys przeglądu kluczowych pojęć, które należy rozumieć w procesie realizowania badań naukowych w obszarze edukacji ekologicznej. Artykuł ma strukturę rzeczową (układ problemowy), składa się z trzech części oraz konkluzji.
The purpose of this article is to present the subject of methodological implications of qualitative (interpretative / understanding) research in the scope of the history of ecological education. This article explains the idea of culture. It presents the method of qualitative research: hermeneutics, the foundations of the hermeneutic tradition in European culture is listed / defined here, and a review of key concepts that should be understood in the process of carrying out scientific research in the field of environmental education. It has a substantial structure (issue layout) and consists of three parts and a conclusion.