Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effective teacher and effective teaching practices: literature perspective and learning experience. Qualitative study between Italy and Spain (part. II)

Tytuł:
Effective teacher and effective teaching practices: literature perspective and learning experience. Qualitative study between Italy and Spain (part. II)
Autorzy:
Maria del Pilar Alcolea Pina
Zbigniew Formella
Data publikacji:
2024
Tematy:
głos uczniów
perspektywa ucznia
badania jakościowe
nauczyciel
proces edukacyjny
students’ voice
student perspective
qualitative research
teacher
educational process
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W drugiej części artykułu zaprezentowano informacje zebrane zarówno ze źródeł teoretycznych (perspektywa dyscyplinarna), jak i empirycznych (perspektywa studentów). Przedstawiono tu analizę dokumentacji opartą na przeglądzie bibliograficznym z uwzględnieniem punktu widzenia uczniów, który został opracowany za pomocą programu Atlas.ti-V22. Na zakończenie dokonano syntezy w postaci dwóch tabel porównujących perspektywę naukową i tę uczniowską, początkowo w sensie pozytywnym (tabela 4), a następnie w negatywnym (tabela 5). Proponujemy, aby jakość jako skuteczność była także jakością jako transformacja wewnętrzna: uczniowie powinni móc przedstawiać, czy poczynili postępy jakościowe, a nauczyciel powinien ich pytać i słuchać, aby ulepszać proces edukacyjny.

This second part of work presents the information gathered from both theoretical (disciplinary perspective) and empirical (student perspective) sources. It compares the documentary analysis based on bibliographic review with the students' voice, which is examined through Atlas.ti-V22 program. Finally, two tables synthesis below compares scientific and student perspectives, initially in a positive sense (table 3) and then in a negative one (table 4).  We propose that quality as effectiveness is also quality as internal transformation: students should be able to report whether they have made qualitative progress, that is why the teacher should ask them and listen to them to improve the educational process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies