Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Katecheza w sytuacji pluralizmu i złożoności według dyrektorium o katechizacji

Tytuł:
Katecheza w sytuacji pluralizmu i złożoności według dyrektorium o katechizacji
Autorzy:
Radosław Mazur
Data publikacji:
2022-02-12
Tematy:
nauczanie religii
pluralizm
tożsamość religijna
dialog
religious education
pluralism
religious identity
dialogue
insegnamento della religione
pluralismo
identità religiosa
dialogo
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Un contesto importante della catechesi contemporanea è la situazione del pluralismo, o persino la complessità di pluralismi. Questa situazione rappresenta un particola compito educativo e formativo. Urgente è la formazione di identità religiosa nelle persone catechizzate, che aiuti a mantenere la fede nel mondo di oggi, ma anche a comprendere, coesistere e cooperare con i credenti (e non) in maniera diversa. L’insegnamento confessionale della religione a scuola, opportunamente programmato e attuato, può raggiungere gli obiettivi che la pedagogia moderna si pone nei confronti dell’educazione religiosa in una realtà pluralistica. Questo procedimento, tuttavia, richiede di seguire le linee guida della Chiesa e di attuarle nell’insegnamento della religione.

An important context of contemporary catechesis is the situation of pluralism, and even the complexity of many pluralisms. This situation is a specific educational and formative task. An urgent need is to shape religious identities in catechized people, one that will help to keep the faith in the present world, but also to understand, coexist and cooperate with believers (or not) in a different way. Properly programmed and implemented confessional teaching of religion at school can achieve the goals that modern pedagogy sets for religious education in a pluralistic reality. This, however, requires following the guidelines of the Church and implementing them in teaching religion.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies