Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wizerunek banku z perspektywy strategii ESG ING Banku Śląskiego

Tytuł:
Wizerunek banku z perspektywy strategii ESG ING Banku Śląskiego
The bank’s image from the perspective of ESG strategy of ING Bank Śląski
Autorzy:
Marcin Kurzawa
Data publikacji:
2024
Tematy:
wizerunek
strategia
ESG
bank
środowisko
społeczeństwo
image
strategy
environment
society
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the conducted research was to determine whether the actions taken by ING Bank Śląski taking into account the ESG strategy have an impact on the bank's image. A positive image of a bank depends on the satisfaction of its customers. Shaping the image of a banking institution is a long-term process. The continuous growth of not only awareness, but also customer expectations sets an increasingly high bar. Creating an image requires the appropriate selection and use of resources and various strategies. The ESG strategy is a comprehensive element of the business strategy of a banking institution. Its essence is the assumption that the actions and decisions taken by ING Bank Śląski will determine what the reality of future generations will look like, as well as what the world will look like in the future. A review of the literature on the subject was conducted, in particular reports, declarations and directions of actions in the scope of ESG strategy of ING Bank Śląski. The diagnostic survey method, literature study and data analysis were used. The research tool was a survey questionnaire. The answers received from the study were saved in an Excel file. Static analysis was performed in Statistica using Pearson's chi^2 test, assuming that if p < 0.05, then there is a significant relationship between the analyzed variables. The study was anonymous and was conducted electronically. The conducted research confirmed that the ESG strategy of ING Bank Śląski affects its image. This is a rapidly developing issue that requires adjustment to changing legal regulations. The ESG strategy is key to the transformation of the entire banking business, as it has a very large impact on the entire society.

Celem przeprowadzonych badań było określenie, czy działania podejmowane przez ING Bank Śląski, biorąc pod uwagę strategię ESG, mają wpływ na wizerunek banku. Pozytywny wizerunek banku jest uzależniony od satysfakcji jego klientów. Kształtowanie wizerunku instytucji bankowej jest długofalowym procesem. Ciągły wzrost nie tylko świadomości, ale również oczekiwań klientów stawia coraz wyższą poprzeczkę. Tworzenie wizerunku wymaga odpowiedniego doboru oraz wykorzystania zasobów i różnych strategii. Strategia ESG jest kompleksowym elementem biznesowej strategii instytucji bankowej. Jej istotą jest założenie, że od działań oraz decyzji podejmowanych przez ING Bank Śląski zależy, jak będzie wyglądała rzeczywistość przyszłych pokoleń, jak również jak będzie w przyszłości wyglądał świat. W artykule dokonano przeglądu literatury przedmiotu, w szczególności raportów, deklaracji i kierunków działań w zakresie strategii ESG ING Banku Śląskiego. Wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, studium literaturowe oraz analizę danych. Narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. Badanie miało formę anonimową i zostało przeprowadzone drogą elektroniczną. Przeprowadzone badania potwierdziły, że strategia ESG ING Banku Śląskiego wpływa na jego wizerunek. Jest to zagadnienie szybko się rozwijające i wymagające dostosowywania do zmieniających się uregulowań prawnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies