Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Quality attributes in the non-market stated-preference based valuation of cultural goods

Tytuł:
Quality attributes in the non-market stated-preference based valuation of cultural goods
Współwytwórcy:
Aleksandra Wiśniewska
Data publikacji:
2020-03-26
Tematy:
quality measurement
stated preferences
non-market valuation
performing arts
cultural heritage
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Evidence-based policies require well-established research and reliable data. One of the major difficulties in delivering such data for cultural policies lies in measuring culture, expressing its ephemeral nature in numbers and indicators, as research used to do in other sectors. Stated-preference based non-market valuation is one of the few tools able to reveal the benefits that cultural goods deliver to the society for cost–benefit analysis. The prevalent problem in this kind of studies is poorly defined, ambiguous goods. When attempting to define them, we cannot forget that the essence of art and culture, which is in itself worth measuring, is quality. The goal of the article was to review previous uses of quality measurements of arts and culture in stated-preference based non-market valuation research, most of which are dedicated to performing arts and cultural heritage.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies