Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Demographic factors and customers‘ bank choice criteria

Tytuł:
Demographic factors and customers‘ bank choice criteria
Autorzy:
Katarzyna Schmidt-Jessa
Data publikacji:
2023-09-28
Tematy:
banks
selection criteria
customer behaviour
factor analysis
Poland
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main objective of the presented research is to verify the influence of demographic factors on retail customers’ bank selection criteria in Poland. We compiled descriptive and inferential statistics and did factor analysis using Principal Component Analysis. Our dataset is based on a sample of 515 questionnaires that were gathered in the first quarter of 2022. The results proved that there are significant differences among various groups of respondents and their bank selection criteria. The highest number of differences appear in the case of demographic factors of age, and then income and gender. In general, the most important factors are the cost of service and mobile and online banking. The study has direct implications for all types of banks that operate in developing markets, especially in East-Central Europe, as having this knowledge can help to appropriately target customers using bank selection criteria that are valued by different groups of customers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies